detectingpeople.dk › Detektor › Krige, krudt og kugler › Nyeste billeder
detectingpeople.dk
Udvid/Kollaps indhold Detecting People

Udvid/Kollaps indhold Bruger Info

Velkommen Gæst

Hvem er hvor: 1 Gæster

Detektor › Krige, krudt og kugler › Nyeste billeder

Hjem

Nyeste fund
/

kommentarer

Mest sete
/

bedømte


 Detektor › Krige, krudt og kugler › Nyeste billeder 
807 billeder på 51 side(r) 1 2 3 45 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 51  


08. Marts 2015 kl. 21:03
Margits farlige fund fra Bonderup
Henrik Jensen

Krige, krudt og kugler
2. Verdenskrig


10 kommentarerokey så blev jeg klogere, takker :thumbsup2:

Claus Borum
03. Mai kl. 18:12:20
okey så blev jeg klogere, takker :thumbsup2:

Claus Borum
03. Mai kl. 18:12:20
Der vil nok altid være en risiko for at granaten kan eksplodere, da sprængstoffet i granaten kan være ustabilt pga af alder. I de fleste tilfælde er splitten rustet sammen med granaten, så det er ikke det der kan aktivere den. Men jeg tror ikke umiddelbart at spaden kan få den til at sprænge, da den også er ramt med ploven mange gange i løbet af de 72 år den har ligget i jorden.

Henrik Jensen
02. Mai kl. 22:54:13
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



25. Februar 2015 kl. 18:30
Et andeledes men sjovt fund. :)
Sop

Krige, krudt og kugler
Udenfor kategori
8 kommentarerMange tak for id Tobias..

Sop
26. Feb kl. 18:53:10
Mange tak for id Tobias..

Sop
26. Feb kl. 18:53:10
Det er i hvert fald en s.k. Pelhamstang, som ofta bliver brugt for springning og dressyr :tommel:

Tobias Bondesson
25. Feb kl. 21:46:39
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



21. Januar 2015 kl. 16:12
PC 1943 hylster
Tomasz Koska

Krige, krudt og kugler
Patronhylstre, fænghætter
6 kommentarerAhh Videnskab er nok meget sagt.. Jeg slog den blot op i en database.. og så der var to.. Tænkte at begge jo var sandsynlige.. Hvordan ser man egentlig forskel..(har ikke googlet images)

John Kristensen
21. Jan kl. 23:07:05
Ahh Videnskab er nok meget sagt.. Jeg slog den blot op i en database.. og så der var to.. Tænkte at begge jo var sandsynlige.. Hvordan ser man egentlig forskel..(har ikke googlet images)

John Kristensen
21. Jan kl. 23:07:05
Tak John, jeg ved det godt at man kan altid stole på dit videnskab men her er jeg 100% sikker på Peters :)

Tomasz Koska
21. Jan kl. 22:14:43
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



21. Januar 2015 kl. 15:59
En kugle
Tomasz Koska

Krige, krudt og kugler
Musketkugler
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



20. December 2014 kl. 19:16
ID ønskes
Carsten Christensen

Krige, krudt og kugler
Patronhylstre, fænghætter


14 kommentarerMed 8mm Lebel mente jeg 8x51R http://en.wikipedia.org/wiki/8mm_Lebel dvs. en riffel. Men måske jeg har overset et billede - jeg tænkte den blot som en riffelpatron. 8x51 har jeg fundet en del af bl.a. omkring Hanstholm, og det var et våben som tyskerne anvendte til vagtholdene på vestkysten. Men jeg kan tage fejl - jeg er heller ikke ekspert....

hvk
23. Dec kl. 20:14:04
Med 8mm Lebel mente jeg 8x51R http://en.wikipedia.org/wiki/8mm_Lebel dvs. en riffel. Men måske jeg har overset et billede - jeg tænkte den blot som en riffelpatron. 8x51 har jeg fundet en del af bl.a. omkring Hanstholm, og det var et våben som tyskerne anvendte til vagtholdene på vestkysten. Men jeg kan tage fejl - jeg er heller ikke ekspert....

hvk
23. Dec kl. 20:14:04
Tak for alle Jeres gode svar. God jul. Vh Carsten

Carsten Christensen
23. Dec kl. 18:50:22
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



06. December 2014 kl. 18:43
Projektiler, våben id
Karsten

Krige, krudt og kugler
Kugler, projektiler, granater og skarpe skud
2 kommentarerDe stammer fra en remington rolling block riffel. Din datering er helt rigtig 1864 - 1918 hvis jeg husker rigtigt. Fin fund

thomas øster pedersen
06. Dec kl. 22:04:32
De stammer fra en remington rolling block riffel. Din datering er helt rigtig 1864 - 1918 hvis jeg husker rigtigt. Fin fund

thomas øster pedersen
06. Dec kl. 22:04:32
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



22. November 2014 kl. 20:19
En kugle
Tomasz Koska

Krige, krudt og kugler
Musketkugler
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



16. November 2014 kl. 20:42
Udsmykning til flintelås gevær
Henrik Jensen

Krige, krudt og kugler
Pistoler, geværer, knive, bajonetter


10 kommentarerGanske rett ut en praktfull I.D. Finnes det nok deler til å kopiere en slik børse ? Flintstykket dukker innimellom opp, innkapslet i bly. Selv har jeg kun bøylen under avtrekkeren,men nå har Henrik altså tatt med seg et sidebeslag,

asbjørn
18. Nov kl. 23:59:23
Ganske rett ut en praktfull I.D. Finnes det nok deler til å kopiere en slik børse ? Flintstykket dukker innimellom opp, innkapslet i bly. Selv har jeg kun bøylen under avtrekkeren,men nå har Henrik altså tatt med seg et sidebeslag,

asbjørn
18. Nov kl. 23:59:23
Enig, rigtigt god id :yes:

Tobias Bondesson
17. Nov kl. 18:12:34
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



15. November 2014 kl. 20:24
Rørken
Karsten

Krige, krudt og kugler
Pistoler, geværer, knive, bajonetter
2 kommentarerDet passede da fint med Brown bess linket.. Men mon ikke de mere våben kyndige har nogle kaniner i hatten.. http://detecting.dk/coppermine/displayimage/album=46/pid=896.html

John Kristensen
15. Nov kl. 21:33:04
Det passede da fint med Brown bess linket.. Men mon ikke de mere våben kyndige har nogle kaniner i hatten.. http://detecting.dk/coppermine/displayimage/album=46/pid=896.html

John Kristensen
15. Nov kl. 21:33:04
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



14. November 2014 kl. 15:46
5 pfennig 1941
Jon Seeger

Krige, krudt og kugler
2. Verdenskrig
2 kommentarerDet er en 5 pfennig. :tommel:

jan nielsen
14. Nov kl. 16:00:15
Det er en 5 pfennig. :tommel:

jan nielsen
14. Nov kl. 16:00:15
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



04. November 2014 kl. 12:27
Hylsterdel
Tomasz Koska

Krige, krudt og kugler
Jagt, hjemmeværn
4 kommentarerTak, Per :)

Tomasz Koska
05. Nov kl. 16:13:43
Tak, Per :)

Tomasz Koska
05. Nov kl. 16:13:43
Det er fænghætte og rand fra en kaliber 16/65 eller 16/67 produceret på Gyttorps fabrik i Sverige vil tro Nordens eneste producent af jagtpatroner., du kommer nok til at finde flere. De fleste i dag bruger nok jagvåben kaliber 12/70, 16/65 eller 16/67 er til lidt ældre jagt geværer.

Per Skulason
05. Nov kl. 14:35:10
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



04. November 2014 kl. 12:22
HL 1914
Tomasz Koska

Krige, krudt og kugler
Patronhylstre, fænghætter


10 kommentarerJa, tak for link.

Per Skulason
13. Nov kl. 07:14:37
Ja, tak for link.

Per Skulason
13. Nov kl. 07:14:37
Ja, praecis Per, som du kan se her: http://www.detectingpeople.dk/coppermine/displayimage/album=372/pos=3.html

Tomasz Koska
12. Nov kl. 13:55:37
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



02. November 2014 kl. 13:28
Hvad er dette?
JonasJ

Krige, krudt og kugler
Musketkugler
4 kommentarerDet vil være endnu bedre end én musket. Jeg synes dog der er rimelig meget til fælles med fx denne www.detecting.dk/coppermine/displayimage/pid=64293.html og denne http://www.fortress-scandinavia.dk/Slesvigske-krige/Dreyse/Tapriffel_spidsprojektiler.jpg som har diametere på henohldsvis 15 og 17,5 mm, hvilket ligger tæt på mine 16 mm. De har også begge denne horisontale ring/indsnævring hele vejen rundt forneden. Kan det være en såkaldt "carved bullet" (som jeg læste om på et konkurrende site)? Jeg fandt dog en tenvægt i nærheden, så vil ikke udelukke spillebrik. Og, hvad med dette hul i bunden? - Har musketter dette?

JonasJ
02. Nov kl. 18:29:50
Det vil være endnu bedre end én musket. Jeg synes dog der er rimelig meget til fælles med fx denne www.detecting.dk/coppermine/displayimage/pid=64293.html og denne http://www.fortress-scandinavia.dk/Slesvigske-krige/Dreyse/Tapriffel_spidsprojektiler.jpg som har diametere på henohldsvis 15 og 17,5 mm, hvilket ligger tæt på mine 16 mm. De har også begge denne horisontale ring/indsnævring hele vejen rundt forneden. Kan det være en såkaldt "carved bullet" (som jeg læste om på et konkurrende site)? Jeg fandt dog en tenvægt i nærheden, så vil ikke udelukke spillebrik. Og, hvad med dette hul i bunden? - Har musketter dette?

JonasJ
02. Nov kl. 18:29:50
Spillebrik? - middelalder/vikingetid

Ole H
02. Nov kl. 17:01:45
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



01. November 2014 kl. 13:50
Musket med mange huller
Daniel Morville

Krige, krudt og kugler
Musketkugler
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



29. Oktober 2014 kl. 20:56
En jeg heller ikke vil stå foran Projektil
Rene Janos Leutschuk

Krige, krudt og kugler
Krig ww1 og ww2
4 kommentarerThanks Tomasz

Rene Janos Leutschuk
30. Okt kl. 22:08:34
Thanks Tomasz

Rene Janos Leutschuk
30. Okt kl. 22:08:34
Well photographed, Rene!

Tomasz Koska
30. Okt kl. 15:46:41
Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...



28. Oktober 2014 kl. 18:40
Den prøjsiske baglader Dreyse Zündnadelgewehr M/41 1848
Rene Janos Leutschuk

Krige, krudt og kugler
Krig 1848 og 1864
0 kommentarer Klik på billedet for at skrive en kommentar eller se mere ...


Udvid/Kollaps indhold Album links

Udvid/Kollaps indhold Leksikon

Udvid/Kollaps indhold Dagen i dag i historien